zaterdag 24 november 2012

Mijn nagels... nep? of echt?

Vandaag weer een artikel, en dit keer over een vraag die ik erg vaak krijg. Mijn nagels, zijn ze nou echt of nep?








Ik zal maar meteen het verlossende antwoord geven, mijn nagels zijn 100% echt!
Geen acryl, plak of gel nagels maar gewoon eigen kweek haha.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik heel lang nep nagels heb gedragen, en ik kan jullie vertellen dat je eigen nagels daar niet gezonder op worden.
Na een schimmel die ik kreeg van het dragen van nep nagels ben ik gestopt, mijn nagels werden groen (ja echt groen!) en de staat waarin mijn eigen nagels toen verkeerde waren echt om te janken. Ze waren misvormd, broos en heel lelijk.

Het duurde dan ook een hele tijd om alles weer netjes te krijgen maar het is gelukt!
Nu zijn mijn eigen nagels dus weer mooi netjes en bovendien heel erg sterk, Ik maak oa gebruik van een normale vijl en een polijstvijl, en heb heel lang een speciale lak gebruikt voor het versterken van je nagels.

Tuurlijk is de kans dat mijn nagels breken aanwezig, vooral met het huishouden is dat risico flink, de laatste keer dat dit gebeurde was in Juli 2012, ik brak toen mijn nagel helemaal af, en was er goed ziek van. Maar toen had ik de keus, 9 lange en 1 korte of alles afknippen.... zware keus maar toch heb ik toen gekozen voor de laatste optie.
Dit viel mij echt even zwaar, want geloof het of niet, je moet weer aan alles wennen... aardappels schillen voelt anders, typen op de laptop, je Blackberry gebruiken.. het voelt allemaal vreemd. Maar ook dit is weer een kwestie van wennen.
de eerste keer dat ik toen weer nagellak heb gebruikt was met dit als resultaat.



Natuurlijk is je nagels lakken ook leuk als je korte nagels hebt, maar ik ben erg gehecht aan mijn lange nagels dus dit was voor mij echt even omschakelen.

Inmiddels zijn ze dus weer erg lang, deze week heb ik er met de vijl nog een stukje af moeten halen omdat het niet meer handig was om mee te werken.

Mijn geheim?... die heb ik eigenlijk niet, ik denk dat het belangrijk is dat je de nagels een goede verzorging geeft, gebruik altijd een basecoat voor je een lak gebruikt, maak je nagels goed schoon en dan vooral NIET met nagellak remover die aceton bevat en gebruik een goede handcreme die je ook op je nagelriemen  aanbrengt.
Ik gebruik al een hele tijd de handcreme van Nivea, Nivea handcreme repair & care. Heerlijk spul is dit.



Dus mijn tip/advies... wees zuinig op je handen en nagels, ze hebben net zoveel verzorging nodig als de rest van je lichaam, alleen zijn handen je visite kaartje, dus ook je nagels!! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten