zaterdag 27 oktober 2012

Nail art #2 stap voor stap


Mijn nieuwe Nail art, dit keer een creatieve uitspatting die spontaan is ontstaan, vaak zijn dit de leukste ontwerpjes :)

Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te beschrijven hoe ik deze nail art gemaakt heb, ik heb zelf gekozen voor deze kleuren, maar natuurlijk kun je zelf andere kleuren gebruiken.



Wat heb je hiervoor nodig?:

* Acrylverf kleuren roze, wit en zwart
* Dottingtools verschillende maten
* Dunne stripe kwast
* Sponsje
* Nagel steentjes (Essence)
* Sealing top coat (Essence)
* Glitter nagellak (Essence it's   purplicious)

* Witte striper lak (Essence tip painter)
* Essence lak sparkling water lilly
* Essence Pro white rosé lak
* Essence zilveren lak
* Catrice paarse lak (poison me, poison you!)


Kwastje wat ik gebruikt heb



Als basis heb ik de Essence pro white gebruikt, deze geeft een natuurlijke zacht witte laag over je nagels.

Daarna ben ik door gegaan met het spons gedeelte, je kan dit op 2 manieren doen, 1. lak op het sponsje smeren en dan op je nagels sponzen, of 2. nagellak op een blaadje smeren en dan met de spons dippen en daarna je nagels sponzen, dit laatste vind ik zelf erg fijn en is dus mijn manier.

(Voorbeeld 1)

Voor de lak heb ik de Catrice poison me, poison you! gebruikt, en ben gaan sponzen tot ik een lange French manicure had.  

(Voorbeeld 2)


Het volgende laagje heb ik gemaakt met de sparkling water lilly lak van Essence. Ook deze heb ik gemaakt met de spons, wat lak op het papiertje, spons erin en daarna je nagels sponzen tot de helft, je hebt dan dus een 2 kleuren French manicure.

(Voorbeeld 3)

Nu je dit klaar hebt, en hebt laten drogen kun je de steentjes plakken, een druppeltje top coat of base coat, steentje erop leggen, even aandrukken en laten drogen

(Voorbeeld 4)

Dit is al leuk natuurlijk, en zo had ik mijn nagels ook eerst voor ogen.. maar een dag later begon het alweer te kriebelen dat ik het toch nog verder moest afmaken, Dus ben ik weer verder gaan knutselen. 

Het volgende wat ik gedaan heb is met de kwast en acrylverf (kleur zwart) 6 vormpjes gemaakt aan de zijkanten van m'n nagels, 3 aan elke kant, dit hoeft niet netjes, gewoon een creatief rondje maken.
het binnenste lijntje heb ik toen wit gemaakt met de Essence tip painter en nog een klein lijntje erbij met de Paarse Catrice lak die ik ook gebruikt heb voor het sponzen.
De rest van de binnenkant van de "rondjes" heb ik roze gemaakt (met acrylverf), en daarna ingevuld met de glitter lak van Essence.

(Voorbeeld 5)

Met de zilveren lak van Essence heb ik toen de binnenste vormpjes ingevuld, en heb ik met de dottingtools zilveren stipjes gemaakt rond de nagel steentjes. 

Met de grootste maat dottingtool heb ik toen de bloemetjes gemaakt op de tip van de nagel, 4 witte stipjes met acrylverf en met een kleinere maat dottingtool een zwart stipje in het midden. Voor een nog leuker effect heb ik toen met een hele kleine maat dottingtool kleine zilveren stipjes gemaakt op de grote witte stippen van de bloemblaadjes. 

en zo kwam ik dus uiteindelijk tot het volgende resultaat.

Vergeet niet de nagels uiteindelijk goed af te lakken met een topcoat!, doe je dit niet dan was je met water je nail art er zo weer af en dat zou zonde zijn! 

tot de volgende keer!! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten