maandag 28 januari 2013

Zelf nagelstickers maken * Stap voor stap *




Nagelstickers kun je gewoon in de winkel kopen of online bestellen, er zijn veel verschillende soorten en maten, maar je kan ze natuurlijk ook gewoon zelf maken!!
Hoe? dat lees je hieronder.




Ik heb vandaag stap voor stap op foto vast gelegd hoe je zelf je eigen nagelstickers kan maken, ik heb nu hele simpele voorbeeldjes gemaakt, maar je kan op deze manier hele kunstwerken maken die je later makkelijk op je eigen nagels kan plakken :)

Je begint met een dik plastic mapje, bijv. een insteekhoes. Neem dan geen matte maar een glans hoes, ik weet niet of het op de foto duidelijk genoeg is, maar zo iets bedoel ik dus.





Daarna is het belangrijk dat je een goede topcoat gebruikt. Ik heb die van Essence gebruikt, een erg fijne lak!







Smeer een klein gedeelte op het plastic, het moet nog wel op je nagel passen natuurlijk, niet te dik, niet te dun. Daarna is het belangrijk dat je het echt goed laat drogen voor je begint.









Bij de volgende stap kun je zowel nagellak gebruiken of verf. Ik heb zelf gekozen voor acrylverf.
Als je topcoat goed droog is kun je dan je sticker ontwerpen, wat je zelf maar wil. Ik heb gekozen voor een bloem en een vlinder.



De bloem is gemaakt met deze dottingtool



















Laat je lak of verf goed drogen!
Als je zeker weet dat de topcoat op het plastic goed droog is (heeeeel belangrijk anders krijg je de sticker er niet af) kun je de sticker voorzichtig verwijderen van het folie.


Ik heb daarvoor een hele fijne dottingtool gebruikt, om de randjes iets omhoog te halen. Met een pincet kun je daarna zeer makkelijk de sticker verwijderen om hem vervolgens op je nagels te plakken.



Dit is dan het resultaat, je eigen nagelsticker is klaar voor gebruik! 

succes!!







 

4 opmerkingen: