maandag 26 november 2012

Red Beauty nail art (stap voor stap)






Een nieuwe blogpost en vandaag dus weer een stap voor stap Nail art!! Na de laatste keren veel roze, blauw en paars gebruikt te hebben als basis kleur leek rood mij wel eens leuk, vandaar de titel red beauty :)



Daar gaan we dan, de stap voor stap uitleg.

Wat heb je nodig?!

* Acryl verf zwart en wit
* striper nagelkwast
* platte kleine kwast
* roze, paars en rode nagellak
* nagel steentjes
* dottingtool


Kwasten die ik gebruikt heb

Nagellakjes die ik gebruikt heb, 2 van Essence en 1 van BeYu



De rode lak is van het merk Essence (te koop bij de Kruidvat) Nr: 72 time for romance.
Ik heb deze lak aangebracht met de spons techniek, nu kun je hele dure sponsjes gaan kopen in de winkel voor het aanbrengen voor nagellak, maar je kan ook bij de zeeman een pak sponsjes kopen en die op maat knippen, scheelt een hoop geld en mijn ervaring is dat ze net zo goed werken.







doe wat lak op een papiertje en dip je spons erin en daarna op je nagels. Breng op die manier een french manicure aan. 





Dan neem je de dunne lange striper kwast en je witte verf.  Breng dan lijntjes aan zoals op onderstaande foto. (je kan natuurlijk ook andere kleuren gebruiken als je wit en zwart niet leuk vind.)



hierna maak je zwarte lijntjes naast de witte lijntjes. Trek ook 1 extra kort lijntje op de lijn van de french manicure. 






en dan nu, de bloem, ik heb daarvoor een kleine platte kwast gebruikt. Maar hem eerst even nat en pers dan met je vingers de kwast uit tot je een hele dunne lijn overhoudt op de top van de kwast.
die doop je dan in de witte verf (voorzichtig) en op die manier kun je hele mooie bloem blaadjes aanbrengen op je nagels, je hebt natuurlijk niet veel ruimte daar maar door dat het lijntje zo dun is past het exact.







Met je striper kwast maak je dan wat dunne lijntjes bij de blaadjes voor een iets vrolijker effect. Hiervoor heb ik een roze lak gebruikt en een licht paarse.






Met je dottingtool maak je dan wat kleine stipjes rond de kern van het bloemetje.




en dan komen we nu aan bij de laatste stap, het steentje. Ik heb gekozen voor een iets groter steentje in de vorm van een bloem, maar het kan natuurlijk ook een ander steentje zijn naar keuze.
breng een druppeltje top coat aan en leg daar je steentje in zodat hij goed blijft plakken, even aandrukken en laten drogen.

Lak daarna je nagels goed af met een top coat, ook over het steentje zodat het goed blijft zitten en dan is je nail art klaar!
Ik hoop dat ik een duidelijke uitleg heb kunnen geven, mocht dit niet het geval zijn of mocht je andere vragen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Tot de volgende keer en succes!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten