zondag 13 januari 2013

Gosh Holographic Hero


Dit is een lak die ik al een zeer lange tijd op mijn verlanglijstje had staan, helaas is het ook een lak die je erg moeilijk kan vinden omdat hij elke keer uitverkocht is of niet bij bepaalde winkels te koop is. 
Maar dit keer had ik mazzel, mijn zoon (10 jaar!) vond zowaar het allerlaatste lakje in het schap bij de Kruidvat en zo had ik dus eindelijk mijn potje Gosh Holographic nagellak!! 
Mijn ervaring met deze lak lees je hieronder. 





Zoals misschien bekend staan er heel erg veel ervaringen online over deze lak, en ook ik zal mijn ervaring delen. 
Ik ben begonnen met het aanbrengen van een base coat, ik heb hiervoor een essence base coat gebruikt, 1 laagje. 

Hierna brak het spannende moment aan.... eindelijk kon ik mijn Gosh Holographic uitproberen. 
Ik lakte zoals ik gewend was, en al snel kwam ik erachter dat deze lak heel erg anders is, het is absoluut niet een standaard lakje waar je even snel 2 laagjes van aanbrengt. Op het moment dat je de lak gaat aanbrengen merk je dat je zo min mogelijk "vegen" moet maken, zodra je weer opnieuw over een gelakt stukje komt, veeg je de oudere laag er zo weer af met als gevolg hele lelijke vegen en vlekken. 
Het is een hele kunst, maar uiteindelijk heb ik de juiste manier gevonden, je moet proberen te lakken zonder dat het kwastje je nagels raakt, en dan moet je er echt goed voor zorgen dat je niet 2x over een gelakt stukje gaat. Foutjes die je maakt tijdens het lakken kun je dus niet netjes herstellen, het moet in 1x goed.

1 laag is echt niet genoeg voor een mooi resultaat, ik heb 2 lagen gelakt en was toen wel tevreden.  
De lak droogt redelijk mat op, geen mooie glanslaag, wel het holografische effect. Ander groot voordeel is dat deze lak onwijs snel droogt, binnen 10 minuten zijn 2 lagen helemaal droog!!

Toen kwam de twijfel... topcoat of geen topcoat.
Ik wist dat als ik een topcoat zou aanbrengen ik weer opnieuw het risico zou lopen de lak te beschadigen, en ik wist niet hoe het holografische effect zou uitpakken onder een topcoat laag. 
Ik ben daarom begonnen met allen mijn pink te lakken. 

Eerst leek het of het holografische effect verdwenen was, maar naar mate de topcoat ging drogen kwam dit effect weer helemaal terug!! 
De rest heb ik dus ook maar gelakt met als resulaat een mooi holografisch effect en een glanslaag :) 

 Nu ben ik alleen vreselijk benieuwd hoe het verder zal gaan, de lak heeft een 24uurs garantie, daarna zou hij gaan afbladeren. 
Het is dus echt een lak voor een feestje of een avondje stappen, niet voor langer gebruik. 
Ik zal hier dus nog op terug komen, hoe deze lak er morgen uit ziet en hoe lang hij uiteindelijk netjes op mijn nagels heeft gezeten. 

Deze lak staat in iedergeval is mijn top 5 van mooiste nagellakken!! Een must voor echte nagellak liefhebbers! :)


Gosh Holographic Hero Nr: 549 is te koop bij de Kruidvat (in het Gosh schap) en kost 6.95


wordt vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten