vrijdag 4 januari 2013

Nail art stempel test

Vandaag een test-blog.
Ik vroeg mij namelijk af waarmee je het beste een stempel afdruk kan maken op je nagels, of de speciale stampy polish echt het beste is, of dat het ook goed lukt met verf of gewone nagellak.







Ik ben als eerste aan de slag gegaan met de normale zwarte nagellak, ik heb de lak op het plaatje gedaan, met de schraper kon ik makkelijk de overtollige lak verwijderen, ook bleef de afdruk goed op het stempelkussentje zitten. De afdruk op de nagels lukte ook redelijk, al was deze wat vaag.


Als 2e heb ik de acryl verf gebruikt, met een kwastje heb ik de verf aangebracht op de stempelplaat, met de schraper heb ik de overtollige verf weg gehaald, dit ging niet heel makkelijk, was best een gesmeer om alles er netjes af te krijgen. Toen heb ik het stempelkussentje op de plaat gedrukt om de afdruk over te brengen op het kussentje.. so far so good, Maar toen ik de stempel op mijn nagels wou zetten werd dit 1 groot drama.
Voordeel is dat je met water gelijk de afdruk kan wissen en het opnieuw kan proberen, maar hoevaak ik dat ook deed, ik kreeg het niet voor elkaar een mooie afdruk te maken.

De laatste test was met de Essence stampy polish, een speciale matte lak voor het maken van stempels op je nagels.
Alle stappen heb ik weer hetzelfde gedaan, aanbrengen op de plaat, schraper erover, stempelkussen op de plaat drukken en daarna op mijn nagels. Deze lak maakte een perfecte afdruk, mooi donker, niet slordig, gewoon zoals het moet zijn!
Het resultaat:

1. nagellak - 2. acrylverf - 3. stampy polish


Kortom, mijn mening is dus dat je voor het maken van stempels het beste een speciale stempellak kan gebruiken voor het mooiste resultaat! Ze zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren dus je bent niet gebonden aan alleen de zwarte kleur.
Essence stampy polish is verkrijgbaar bij de Kruidvat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten