maandag 18 februari 2013

French manicure design #01


Vandaag een french manicure maar dan net even anders :)
Hoe ik hem gemaakt heb lees je hieronder.





Voor deze nail art heb ik het volgende gebruikt.


2 verschillende maten dottingtools
Een dunne lange striper kwast
Zilveren nagellak
donker en lichtblauwe nagellak
witte nagellak
een gel look top coat
pro white gloss nagellak
rhinestones




Ik ben begonnen met het aanbrengen van een laagje van de Essence studio nails Pro white gloss lak, deze geeft een natuurlijke laag over je nagels. 




Deze lak droogt heerlijk snel dus je kan bijna gelijk door met het maken van je french manicure. 


Dit heb ik gedaan met een gewone witte lak. 

de volgende stap is het maken van de zilveren lijntjes, 2 van boven naar beneden over de nagel, en 2 van links naar rechts. Ik heb hiervoor een striper kwast en zilveren nagellak gebruikt. Als je een zilveren striper hebt is het nog makkelijker.

Dan zijn de bloempjes aan de beurt, met een grote dottingtool maak je eerst 4 stipjes met de donkerblauwe lak, als deze droog is maak je met een kleinere dottingtool weer 4 stipjes in de grotere stipjes, dit doe je met de licht blauwe lak. 
Ik heb hiervoor Essence lakjes gebruikt, nr: 135 i'm bluetiful en nr. 127 i love bad boys




In het midden van de bloempjes heb ik een lichtblauwe rhinestone geplaatst. 





Gebruik hiervoor een druppeltje top coat, leg je steentje erin en hij blijft perfect zitten. Mijn advies... gebruik vooral geen nagellijm! dit blijft echt op je nagels zitten en ze zullen er flink door beschadigen, zonde dus. 


De laatste stap is het aflakken, ik heb de Essence gel-look top coat gebruikt, een onwijs fijne lak die een mooie glans geeft aan je nagels. 






En dan is je nail art alweer klaar. Een mooie french manicure met een creatief tintje :)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten