vrijdag 16 november 2012

cherry blossom & Geisha (stap voor stap)


De nail art die ik nu gemaakt heb noem ik Cherry blossom & Geisha. Het zijn 9 nagels met cherry blossom en 1 Geisha.
Ik ben op dit idee gekomen door een voorbeeld wat ik tegen kwam, en bijna exact datzelfde plaatje heb ik in een lijstje hangen dus vond het wel een uitdaging om het zelf te gaan proberen, met bovenstaande foto als resultaat.




Hoe ik het gemaakt heb ga ik nu uitleggen:


wat heb je nodig: 








Dun half lang kwastje
Acrylverf kleuren wit, zwart en rood
Gouden nagellak (Essence 140 go bold)









Kwastje wat ik heb gebruikt.


Eerst maak je een gouden French manicure, ik heb 2 laagjes gelakt zodat de gouden kleur echt helemaal dekkend was. Je kan deze uit de losse pols lakken als je daar een beetje handig in bent, lukt dit niet dan kun je ook een french manicure lijn afplakken met nagelstickers of gewoon plakband.


Als deze laagjes droog zijn (moeten echt goed droog zijn!!) kunnen we aan de slag met het schilderen van de cherry blossom takjes.
Dit is eigenlijk onwijs simpel, hoeft niet netjes, gewoon een paar bibberige lijntjes trekken.
Je gebruikt hiervoor de zwarte verf, de kwast doop je er voor de helft in en dan is het handig om eerst even te oefenen op een papiertje, je bent dan ook gelijk de meeste dikke verf kwijt van je kwast zodat je genoeg overhoudt om mooie dunne lijntjes te kunnen trekken op je nagels.
(helaas ben ik van deze stap vergeten een foto te maken.... )


Na deze takjes gaan we door met de bloempjes, ook deze zijn eigenlijk heel simpel te maken.
Ik ben hiervoor wat verf gaan mengen, ik vond de rood die ik had eigenlijk iets te rood om als basiskleur te gebruiken. Ik heb dus een heel klein beetje zwart bij de rood gedaan voor een iets donkere kleur. Je kan natuurlijk ook andere kleuren gebruiken voor een ander effect.


Met je dunne kwast stip je met de punt een beetje uit de losse pols wat stipjes op de takjes, dit hoeft niet netjes want anders krijg je niet het bloemblaadjes effect. Maak bloempjes op de takjes waar je ze graag hebben wil.






Hierna ga je met een iets rodere kleur (de standaard rood uit de tube die ik daarvoor als mengkleur had gebruikt) op een paar plekjes aanstippen zodat je 2 kleuren per bloempje hebt, zo krijg je een wat meer diepte effect in je bloempjes.







als laatste stap gebruik je de witte verf, hiermee maak je hele kleine witte stipjes in de bloempjes, als kern van de bloem zeg maar, je kan dit voorzichtig met je kwast doen, maar je kan er ook een hele fijne dottingtool voor gebruiken.




Zo zou je alle 10 je nagels kunnen maken, maar ik heb er voor gekozen om 1 nagel te beschilderen met een Geisha.


Ik ben begonnen met het wit van het gezicht, de vorm van het gezicht kun je dus nu bepalen, vanuit daar werk je verder, ik heb daarna de ogen, neus en mond gemaakt (probeer het eerst even uit op een papiertje, als je éénmaal de bewegingen onder de knie hebt werkt het beter op je nagels)
Mocht je een foutje maken kun je dit herstellen met een watje en wat water, het is immers acrylverf.
met de zwarte verf maak je daarna de haren en trek je de lijntjes van de schouder en de kimono.
het rood in de haren heb ik eigenlijk op dezelfde manier gemaakt als de bloempjes van de cherry blossom, mengkleur en rood voor wat meer diepte.
De standaard rode kleur heb ik gebruikt voor de kimono lijnen.
Belangrijk is dat je niet teveel water gebruikt bij de verf, dit zorgt ervoor dat de kleuren gaan uitlopen en dit is niet de bedoeling.


Het is wat lastig uitleggen zo, maar ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is zodat jullie het plaatje toch na kunnen maken.


Ook na deze nail art is het weer belangrijk om als laatste stap goed af te lakken met een top coat, zodat de verf goed blijft zitten.


Hoop dat jullie dit weer een leuke stap voor stap nail art vinden en ik zeg Tot de volgende keer!! :)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten