vrijdag 1 maart 2013

Nail art: Sweet purple



Paars! Mijn favo kleur en dus gebruik ik hem ook regelmatig op mijn nagels, toen ik een nieuwe paarse lak tegen kwam kon ik dan ook niet wachten om hem te gebruiken in mijn nail art.
Hoe ik deze nail art heb gemaakt lees je hier onder.





Wat heb je nodig voor deze nail art?!:


* Roze en witte acrylverf
* Essence colour & Go nr: 103 space queen
* top coat ultra gloss nail shine (Essence)
* essence gel-look topcoat
* Paris memories paars
* Dottingtool
* roze en zilveren rhinestones


Het maken van de french manicure met de paarse lak is de eerste stap. Ik heb de paarse lak van Paris memories gebruikt, een prachtige metallic lak.
Om net iets meer het bling bling effect te krijgen heb ik daarover 1 laagje gelakt met de space queen lak van Essence, deze is niet te aanwezig maar geeft je lak wel prachtige glitters. 

Je French manicure is dan klaar. Op naar de volgende stap, de bloemen.
Dit is heel simpel, met de dottingtool en de roze verf plaats je 5 stipjes in een rondje.
Nu moet je snel werken, want het is belangrijk dat de verf nog nat is bij de volgende stap. 
Neem de dottingtool met de dunne punt (zie foto) (je kan ook een coctail prikker gebruiken)





plaats de punt in het midden van je verf stipje en trek een lijntje naar de buitenkant, zo ontstaan er leuke bloem blaadjes, als je dit bij alle 5 gedaan hebt trek dan weer vanuit het midden lijntjes naar binnen. Je hebt nu geen stipjes meer maar bloempjes als het goed is. 

herhaal deze stap op elke nagel, en later met de witte verf voor de andere bloempjes. 

Plaats dan in het midden van de witte bloempjes een roze stip, en in het midden van de roze bloempjes een witte stip. (dit doe je met de dottingtool) 

Ik heb toen nog 2 witte stipjes gemaakt naast de witte bloempjes. 

Voor de steentjes heb ik 2 kleuren gebruikt, een roze en een zilveren.
Doe een druppeltje top coat op je nagel en plaats je steentje erop. Herhaal dit met alle steentjes. 

Ik heb toen afgelakt met de ultra gloss nail shine top coat van Essence. Maar omdat dit een vrij grote maat steentjes is was ik bang ze toch te verliezen, ik heb toen nog 1 laag top coat aangebracht (gel-look top coat) dus nu weet ik zeker dat alles blijft zitten zoals het moet. 

En dan is je paarse nail art met leuke bloempjes klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten