dinsdag 19 maart 2013

Nagels repareren



Heb je eindelijk weer mooie lange nagels, stoot je iets te hard je nagel aan een deur en... een scheur. Een vreselijk baal moment natuurlijk, maar er is een oplossing!
Als de scheur niet al te groot is werkt deze manier perfect.

* Lees verder *




Voor deze reparatie heb je het volgende nodig: 

- een schaar
- een polijstvijl
- een pincet
- theezakje
- nagellijm


Aangezien ik zelf zo onhandig was door mijn nagel flink te stoten, kan ik het per foto uitleggen hoe ik mijn nagel repareer. 






je begint met de polijstvijl, want meestal heb je wat vervelende randjes op de nagelscheur, deze moet je eerst verwijderen. Vijl voorzichtig over de scheur, zodat deze mooi glad wordt. 




knip vervolgens het theezakje open en haal de thee eruit.
Je houdt dan alleen een leeg zakje over, deze knip je dan open zodat er een velletje ontstaat. 







kijk dan hoe groot de scheur in je nagel is, en knip dan een stukje af wat deze scheur goed bedekt, neem het altijd iets ruimer voor extra stevigheid.




smeer dan de scheur in met nagellijm, en pak met je pincet het stukje van het theezakje. Plaats die dan op de lijm en bedek de rest van het zakje ook met lijm. Niet te dik, mooi egaal. 
Laat dit even goed drogen. (niet met je vingers aankomen, nagellijm is sec. lijm)






stukjes die overtollig zijn kun je met een nagelschaartje weg knippen. 
mocht het niet helemaal egaal geworden zijn dan kun je eventueel met de vijl nog wat bijwerken zodat het resultaat alsnog glad is. 

Ik heb als laatste stap een laag base coat aangebracht voor extra stevigheid. 
dit is dan het resultaat



Hier overheen kun je gewoon nagellak aanbrengen, je nagel zal er dan normaal uit zien! 
let wel op, deze manier van repareren zul je wel elke keer moeten blijven herhalen!

2 opmerkingen:

  1. hahahaha das mooi bij de hand. hoe kom je op het idee. lol.

    dank je wel kim daar heb ik nog is wat aan. liefs jojo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :) Het is niet mijn eigen idee hoor, ben het ooit eens tegen gekomen op Youtube en kon het nu goed zelf stap voor stap laten zien omdat ik nu (helaas) zelf een scheur in m'n nagel heb. Deze manier werkt echt, is goedkoop en makkelijk. Top oplossing dus!

    BeantwoordenVerwijderen